088 444 66 66

Klantenservice

Wij staan voor u klaar

Aanbod gezien?

Bent u door een andere leverancier benaderd met een energie aanbod? Wij leggen u graag uit waar u op moet letten.

 Bel ons: 088 - 444 66 66

Netwerkkosten

De netbeheerder in uw regio verzorgt het transport van energie en onderhoudt het netwerk. Bekijk hier de tarieven.

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik mijn meterstanden doorgeven?

    Als wij u meterstanden nodig hebben, ontvangt u van ons een bericht per post of e-mail. In het bericht vindt u een uniek kenmerk van 9 cijfers. Via onderstaande link, en met het unieke kenmerk, geeft u de meterstanden door. Of u klikt direct op de link in uw e-mail.

  • Brengt Electrabel kosten in rekening bij een verhuizing?

    Nee, wij brengen geen kosten in rekening als u de overeenkomst meeneemt naar het nieuwe adres.

  • Hoe geef ik een verhuizing door?

    U geeft eenvoudig uw verhuizing door via JouwElectrabel. Doe dit uiterlijk 2 weken voor de sleuteloverdacht. Als u binnen Nederland verhuist, dan verhuist de overeenkomst gewoon mee. Neemt u één product van ons af en wilt u zowel gas als elektriciteit via Electrabel geleverd krijgen, bel ons dan op 088 444 66 66.

    Verhuist u naar het buitenland, dan kunt u de overeenkomst helaas niet meenemen. Neem in dat geval contact met ons op om de overeenkomst te beëindigen. 

    Let op:  binnen 5 werkdagen na de sleuteloverdracht moet u van zowel de oude als nieuwe woning de meterstanden aan ons doorgeven. Doet u dit niet dan zullen wij de meterstanden berekenen.

  • Hoe kan ik overstappen naar Electrabel?

    U kunt overstappen naar Electrabel door u online aan te melden of door contact met ons op te nemen via 088 444 66 66 (lokaal tarief). Klant worden bij Electrabel is bovendien heel eenvoudig. Bij ons krijgt u een persoonlijke OverstapCoach die alles voor u regelt. 

  • Hoe kan ik een slimme meter krijgen?

    Sinds 2011 vervangen de netbeheerders alle oude meters door slimme meters. Dit project duurt minimaal zes jaar. Er zijn voor u geen kosten verbonden aan het plaatsen van de slimme meter. U blijft dezelfde maandelijkse kosten voor de meter betalen.

    Als u nu al een slimme meter wilt laten plaatsen, dan kan dat tegen betaling. Neem voor meer informatie contact op met uw netbeheerder. De meters in uw meterkast zijn eigendom van de netbeheerder.

  • Hoeveel gasverbruik bespaar ik met een nieuwe HR-ketel?

    U kunt met een nieuwe HR-ketel gemiddeld 15% besparen op het gasverbruik. Uiteraard hangt de besparing sterk af van de bestaande situatie.

  • Kost het overstappen naar Electrabel geld?

    Nee, uw overstap kost niets. Klant worden bij Electrabel is bovendien heel eenvoudig. Bij ons krijgt u een persoonlijke OverstapCoach die alles voor u regelt.

  • Wanneer komt mijn verbruiksoverzicht?

    Als u een slimme energiemeter heeft, worden uw meterstanden elke 2 maanden automatisch uitgelezen. Met deze meterstanden maakt Electrabel voor u een verbruiksoverzicht. Wanneer u precies uw eerste overzicht ontvangt, hangt af van het moment waarop Electrabel bericht krijgt dat u een slimme meter heeft. Daarnaast moeten er zowel een beginstand als een eindstand uitgelezen kunnen worden.

    Bericht over uw slimme meter
    Uw netbeheerder geeft het aan ons door als u een slimme meter heeft. Hebben wij daar op het uitleesmoment nog geen bericht van gehad, dan worden de meterstanden niet uitgelezen. Zodra wij het bericht hebben ontvangen, worden uw meterstanden op het eerstvolgende moment uitgelezen.

    De meterstanden worden uitgelezen
    Het automatisch uitlezen van de meterstanden gebeurt op de eerste dag van elke oneven maand:
    1 januari
    1 maart
    1 mei
    1 juli
    1 september
    1 november 

    Het verbruikoverzicht heeft begin- en eindstanden nodig
    Om een verbruiksoverzicht op te kunnen stellen, hebben wij een succesvolle uitlezing van zowel begin- als eindstanden nodig. Er wordt niet met terugwerkende kracht uitgelezen.

    Bijvoorbeeld
    Electrabel ontvangt op 22 maart bericht dat er een slimme meter is geplaatst. Het eerste uitleesverzoek vindt dan plaats op 1 mei. Dit zijn de beginstanden van de periode mei tot en met juni. Het tweede verzoek wordt gedaan op 1 juli. Dit zijn de eindstanden voor deze periode. Als beide uitlezingen succesvol zijn, dan ontvangt u in juli uw eerste verbruiksoverzicht over de periode mei-juni.

Electrabel. Altijd energie voor jou.

Wij helpen u graag bij het maken van keuzes rondom energie. Door producten en diensten te leveren die voor u relevant zijn. Electrabel is onderdeel van GDF SUEZ Energie Nederland, de grootste energieproducent van Nederland. Voor u betekent dat zekerheid over uw energielevering.

Prijs kwaliteit score

Wij maken gebruik van cookies

Op Electrabel.nl gebruiken we cookies. Hiermee kunnen wij onze website verbeteren en u relevante informatie aanbieden. Ook zorgen deze cookies ervoor dat de website prettig werkt. Bent u bekend met cookies en accepteert u het gebruik ervan? Kies voor 'accepteren'. Wilt u meer weten? Onder instellingen leest u meer over cookies en kunt u uw cookie-voorkeuren aanpassen.

Wij maken gebruik van cookies

We gebruiken cookies om de website te verbeteren en om u relevante informatie te bieden. Een cookie is een klein tekstbestand dat wij naar uw computer sturen. Dit bestand houdt gegevens bij van uw bezoek. De cookies bevatten alleen anonieme informatie.

Ik kies cookies die: Noodzakelijk Aanbevolen
Nodig zijn voor de werking van de website
Voorkomen dat gegevens vaker moeten worden ingevuld
De website verbeteren op basis van prestaties
De snelheid van de website monitoren
Bezoekgedrag registreren
Akkoord Akkoord

U kiest zelf welke cookies u accepteert. Met de aanbevolen instellingen werkt onze website echter het best.